شهرستان رباط کریم به عنوان نقطه هدف گروه جهادگران عرصه کشاورزی انتخاب شد.

شهرستان رباط کریم واقع در جنوب‌غربی استان تهران به عنوان نقطه هدف فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی گروه تخصصی جهادگران عرصه کشاورزی انتخاب شد.

پس از بررسی‌های کارشناسی و بازدید از چند نقطه هدف در کشور، شهرستان رباط کریم به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی استان تهران، به عنوان منطقه هدف جهت استقرار کامل مجموعه جهادگران عرصه کشاورزی و برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های مشارکتی اقتصادی، اجتماعی، ترویجی، فرهنگی و خیریه‌ای این گروه انتخاب شد.
گفتنی است، شهرستان فرهنگی و تاریخی رباط کریم با قدمتی شش هزار ساله و زیرساختهای مناسب، منطقه ای مستعد و آماده برای سرمایه گذاری و فعالیت٬های اقتصادی و مشاغل خرد و کوچک خانگی است.

وجود ۹۴۰۰ هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت که در حال حاضر ۲۰۰۰ هکتار از این اراضی زیر کشت می‌باشد با تولید ۱۷۰۰۰۰ تن محصولات باغی و زراعی و همچنین وجود مراکز پرورش دام و طیور با استعداد ۲۸۰۰ تن تولید محصولات دامی، اجرای چندین پروژه انتقال آب کشاورزی نظیر کانال محمدیه، کانال نواب و کانال فردیس جهت تامین آب مورد نیاز کشاورزان منطقه، دسترسی آسان به بازار و مراکز عرضه تولیدات و محصولات صنعتی و کشاورزی و همچنین ظرفیت مناسب گردشگری و جذب توریسم، این شهرستان را در زمره یکی از مستعدترین شهرستان‌های کشور به منظور توسعه و پیشرفت پایدار با محوریت مشارکت مردم نموده است.

به زودی جزئیات اجرای طرح‌ها و توافقات انجام شده با نهادهای حاکمیتی و دولتی، از همین طریق به اطلاعتان خواهد رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا